Saturday, May 19, 2012

Reviewing Alexandra David-Néel (ADN)

I don't really know what came over me the day before yesterday, but I had a sudden urge to reread Mystiques et magiciens du Tibet by ADN. Now, this is the first ADN book I read and so it holds a special place in my heart's library. But since my Romanian copy was in... Romania, and my French one lent to a friend who never bothered to bring it back, I couldn't. I promised myself I would repurchase it though. (There is an English version on Scribd, but the translation is not great, and anyway, I much rather read the original).
Yesterday, on my way back from a Yoga class I had given in the afternoon, and having got out from the metro at Place D'italie, i decided i would walk home and though a d-tour at the Fnac would be a great idea. And so my feet carried me thorough the corridors to the shelves I usually examine, even though this time I had no objective. And so I stopped at the "Buddhist" section of the library, and I looked up and lo and behold: there was a copy of my book! 
A huge smile made its way on my face. 
Today I finally got to plunge into it and what a great read this was! I had forgotten loads of details, and I'm really surprised at the new flavor it leaves in my head. When I first read it, I had no knowledge of anything Buddhist, Tibetan, or exotic stuff (maybe just a few Indian ones, oh, and Milarepa). Now things have changed somewhat and I can picture more fully the characters described, the scenery and can better understand ADN's remarks. A great read indeed!

5 comments:

Anonymous said...

Acum, urmeaza sa descoperi: pe Maria Magdalena si invatatura Lui Iisus. Invatatura care a fost adusa in Franta de M Magdalena. "Ivatatura Lumini si a Iubirii". A-i care-i urmasi au fost "Catari" din regiunea Languedoc, timp de 1248 ani,pana cand prea inteleptul Papa s-a hotarat sa-i Asasineze deoarece Ii faceau Concurenta.
Intr-un fel invatatura este pastrata in vitraliile si arhitectura Manastirilor Gotice, care au fost costruite de cele in care M Magdalena s-a manifestat de-a lungul istoriei.

sanskritistwannabe said...

Un mesaj foarte pretentios.
1 Ce anume va face sa credeti ca asi avea nevoie de asa ceva??
2. Sunt mai la curent cu Maria Magdalena decat majoritatea "crestinilor" din jurul meu, iar in Franta au ajuns mult mai mult decat "invataturile"ei.
3. Vitraliile din catedralele gotice pastreaza multe invataturi extraodrinare si mult mai profunde decat orice legat de dogma crestina.
4. ACUM eu am alte lucruri de descoperit, mult mai minunate decat toate cele mentionate.

Anonymous said...

Poate ca dvs. nu aveti nevoie dar, eu, am nevoie de "Evanghelia Mariei Magdalena".
Imi arata Calea, Adevarul si Imparatia Cerurilor. Cea ce Biserica nu poate sau, mai rau, nu vrea.
Asi fi dorit sa cunosc mai multe despre aceste invataturi si acest cuplu sfint, care a ar revolutiona civilizatia acestei planete, si viata noastra, in acelasi timp.
Ma bucur ca, ai posibilitatea sa descoperi lucrurii mult mai minunate.
În final, tot Eul-Suprem ramîne. Sinele, sau, asa cum Îi spune Iisus Hristos:
"Împarăția Cerurilor"
NB. Avînd la baza o pregatire atît de vastă, mă gîndeam că, poate, a-i avea amabilitatea sa remediezi textul Ev. M.M. si să completezi cuvintele lipsă din Evanghelie pentru a putea fi studiata la justa ei valoare.

Anonymous said...

Ceea ce sa întîmplat atunci a fost Grația Gurului! Îi ceream sa-mi de-a și mie o INIȚIERE făra ști cum se cere și cum se dă. Până cănd Mario s-a Suparat pe mine. Dar, mi-a șoptit la ureche și, mi-a zis: "FI și Tu Atent să Vezi ce se Întmplă în Jurul Tău" Din acel moment Totul s-a schimbat. Eu care niciodata nu eram bagat în seama am devenit centrul Atentiei. Toată Lumea se învrtea în jurul meu, fie sa-mi ceară să fac un lucru, fie să dau ceva.

Am citit o mulțime de carți despre Crestinism. Am cumparat toată Colecția de Filocalii și multe carți despre org.secrete. Acum știu în jurul cui se învîrte Lumea și de ce este viața așa cum este.

Anonymous said...

Calea mamei divine - 40 de ani în India alaturi de Ma Anandamayi - carte bazata pe jurnalele discipolei sale, Atmananda (Blanca Schlamm). Jurnalele i-au fost incredințate lui Ram Alexander pentru a fi publicate. Prin Grația lui Dumnezeu au fost salvate în ultima clipa de la distrugere.

NB. prin anii '73 - 1974, Mario, studia limba Bengali. Ceea ce ma duce cu gîndul că a studiat și învățăturile lui Ma Anandamayi. Am primit în anii 80 o scrisoare de la Șerban Bădulescu în care spunea, citez: din 100.000 de yoghini, doar unul ajunge să realizeze starea de Samadhii. Ma Anandamayi, nu este atît de indulgentă și, spune că: din 10.000.000 de căutători spirituali doar unul ajunge să-L Realizeze pe Dumnezeu.

Concluzie: populația globului crește tocmai din cauză că nimeni nu se Mîntuiește după moarte.Așa cum spune Isus Hristos în Evanghelia după Toma, dacă nu s-a Mîntuit în timpul cît trăia pe pământ. Sper să nu primesc iarăși un alt atac psihic după acest comentariu.