Saturday, January 10, 2009

Grrr

Pe masura ce trece timpul, imi dau seama ce metode stupide au profii mei de a ne preda sanskrita. Nu dau suficiente explicatii, nu-ti spun ce inteleg ei prin termenii pe care-i folosesc (ca doar sanskrita are categorii pe care nu le intalnesti nici in romana, nici in engleza, nici in franceza), nu au absolut nici o metodologie. Am de pilda un prof care merge pe ideea ca trebuie doar sa aplicam regulile pe care ni le da, sa invatam pe de rost si gata. Ce conteaza ca nu pricepi ce faci? Ce conteaza ca nu stii la ce se refera? E oribil. Nu e de mirare ca multi s-au lasat.
Nu intru mai mult in detalii aici, sunt sigura ca nu intereseaza pe nimeni:) dar trebuia sa-mi exprim naduful in legatura cu asta;)
Mai incolo, cand voi fi devenit competenta in limba asta, o sa scriu o gramatica clara si completa ( cu exercitii evident) pe care sa o poata folosi oricine care vrea sa invete limba asta. Fara profesor.
Sigur ca exista gramatici bune, de pilda cea a lui Maurer, dar el nu da raspunsurile la exercitii!!!!!!
La fel si cea a lui Deshpande!
What's wrong with these people?!

7 comments:

AC said...

Nu intru mai mult in detalii aici, sunt sigura ca nu intereseaza pe nimeni:) dar trebuia sa-mi exprim naduful in legatura cu asta;)

Pe mine ma intereseaza. Ce va pun sa memorati?

De pe ce materiale studiati? De exemplu cei de la Oxford folosesc pt. unele cursuri manualul lui M. Coulson Teach Yourself Sanskrit. Mie mi-a placut desi unii, in recenziile de pe Amazon.com, il considera dificil. Are si exercitii si rezolvarea lor. ;-)

A. B. said...

Hello Adiere,

Eu am trei profi de sanskrita care predau dupa metoda lor proprie si n-au habar de ce fac ceilalti. Nu folosesc nici un material structurat special pentru asta si se vede...Primim foi volante la curs, ba cu ceva teorie, ba cu ceva exercitii.
De pilda, ideea de progresie a unuia dintre ei e sa ne predea sandhi-ul, apoi prezentul activ si moyen, apoi declinarile atematice, participiul, apoi prezentul atematic al imperfectului si optativului...fara sa-ti spuna ce-i aia desinenta primara sau secundara, fara sa-ti expuna succint tabloul complet al declinarilor si conjugarilor ca sa vezi si tu pe unde te aflii, fara sa-ti spuna daca formele pe care ti le da sa le folosesti in declinari si conjugari (guna sau vr°ddhi) trebuie sa le inveti pe de rost pentru ca asa sunt sau daca pot fi deduse de undeva, fara sa-ti spuna de ce la o conjugare atematica iti vorbeste de participii si cate si mai cate. Ba ne mai trezim ca ne noteaza pe traducerea unor forme pe care nici nu ni le-au predat.
Caut in diferite culegeri sa gasesc raspunsuri la dilemele mele, dar nu-mi reuseste foarte bine.

Am manualul lui Coulson si am incercat sa-l folosesc de una singura inainte sa incep cursurile. L-am gasit greoi pentru ca nici el nu explica suficient terminologia, asa ca l-am lasat de-o parte in favoarea lui Maurer.
Dar e o buna idee, poate acum stau putin altfel lucrurile:)

AC said...

Salut :),

ordinea pe care o foloseste profesorul de care vb. are logica. Desi mie mi se pare foarte dificil studiul sandhi-ului (extern) la inceput, nici nu ii vad alt loc in procesul de invatare. Declinarile atematice sunt la rand pentru ca sunt cele mai frecvet intalnite, Coulson dadea parca si un procent de 80-90%(nu sunt sigur), participiile merg laolata cu declinarile atematice pt ca furnizeaza practic materialul de declinat(cel mai frecvent se termina in -a).

Intrebarea cu deductia formelor am pus-o si eu si raspunsul pe care l-am primit a fost descurajant. Da se pot deduce logic dar regulile sunt atat de multe si complicate incat este mai usor sa memorezi formele finale. Asa ca o vreme m-am pus pe memorat. :D

Pentru referinta eu mai folosesc gramatica lui Macdonell. Am cumparat-o impreuna cu manualul lui Coulson la recomandarea unui prieten.

Eu cred ca trebuie sa profiti la maxim de prezenta profesorilor si sa pui toate intrebarile care-ti trec prin cap. Este mult mai greu daca nu ai pe cine intreba.

O zi buna si succes!
Adrian

A. B. said...

multumesc pentru raspuns, explicatii si linkuri!
Super!!

cu ajutorul tau imi mai schimb optica in legatura cu ce se petrece:) macar ca optica mai e cum mai e, dar ceata din jur..:)))

Ai dreptate ca tot mai bine e cu prof decat fara. Numai ca cel care ne baga in ceata nu agreaza intrebarile:)

O seara buna!!

Owner said...

Skumpo, LA MULTI ANI :) Ca iar n-am vorbit de o vesnicie :)

Eu cred ca ceva nervi si naduf prind bine cateodata la invatat, te invata diverse.. asa da, asa nu, sau mai stii? poate te invata cate ceva despre tine :) eu de ex. iau un curs acum despre psihanaliza, si sincera sa fiu ma exaspereaza :) Psihanaliza nu mi se pare stiintifica deloc si zici ca e tot numa o metafora interpretata dupa bunul plac al analistului... dar na, sunt convinsa ca undeva, candva, voi avea o revelatie referitoare la cat de bun/util a fost cursul asta pt ceva :)))

Te-am pupat, spor la treaba :)

A. B. said...

La multi ani si tie dearest!!!!!!!!!E adevarat ca iar n-am vorbit de mult de tot.
Cu programul meu nu reusesc sa ma gandesc la nimic altceva. Ne cer sa facem intr-o luna jumate o bibliografie comentata, fise de lectura dupa doua carti (si nu din alea pe care le citesti in metrou ca sa treaca timpul), un eseu, plus sanskrita. A fost primul an cand am lucrat in ziua de Craciun si de Revelion!(asta ca sa vezi in ce hal am ajuns:) )
Toate astea ca sa spun de fapt ca numa de nervi n-am nevoie:))Dar cum bine spui, este si asta, ca toate celelalte, un bun prilej de a afla ceva despre mine. :)

Freud- Lacan psihanalisa? ca banuiesc ca nu va pun sa-l cititi pe Jung...

Owner said...

Jung nu, da Freud si tot felu de noi psihanalisti destepti care incearca sa-mi povesteasca tot felu de chestii bolnave despre sexualitatea bebelusilor :) Iti spun, imaginatia umana n-are limite :P