Wednesday, May 20, 2009

A little bit of literature

Pe fostul meu blog, chiar al doilea post a fost despre un roman numit in franceza A la recherche du Yoga (sau The House of Fulfillment) de L. Adams Beck. Mi-a placut mult pentru ca autoarea a reusit sa imbine adevarata literatura cu lucruri mai.. ciudate:) (spre deosebire de Eliade de pilda care si el scrie despre lucruri ciudate, chiar bine, dar asta nu inseamna ca face literatura). Mi-am adus aminte ca sunt accesibile pe internet si cateva nuvele tot bizare de-ale ei regrupate sub numele de The Ninth Vibration and Other Stories si mi-am spus ca n-ar fi rau sa apara un link si aici. L.A.B. (1862-1931) a calatorit mult prin Asia, a fost budista si o vegetariana stricta. Mi-ar fi placut sa o vizitez:) In plus, se pare ca avea o casa absolut halucinanta, cu tot felul de obiecte venite de peste tot de prin lume.

2 comments:

Owner said...

Eliade n-a facut literatura? Iarta-mi intrebarea plina de ignoranta, da n-am mai citit despre literatura de prin anul 1 :) Zi-mi :)

Yoga Girl said...

heeew.. cu explicatul e mai greu ca nu poti merge prin A+B...
Lucrul cel mai revelator ar fi sa citesti o nuvela de Eliade, apoi una chiar de L.A.B. sau de alt scriitor consacrat. Poate ca marea diferenta e intre "telling" and "showing". Eliade e mai degraba a story-teller (ceea ce nu-i deloc rau!!), dar literatura releva mai mult de "showing". Idee e ca nu e atat de important in literatura CE spui ci MODUL in care o faci.
Imi vine in minte o gluma: cica un scriitor in lipsa de inspiratie se intalneste cu un prieten si-l intreaba: "Despre ce crezi ca ar merita sa scriu?" prietenul raspunde: "pai poti sa scrii despre un el si o ea care se intalnesc, se indragostesc..." Scriitorul: "Bah! subiectul asta e rasuflat, toti l-au utilizat, toata lumea il cunoaste." Amicul: " Si totusi Shakespeare a reusit sa faca din el o capodopera!"